02.02.19

Uurimistöö prügisukeldumisest viib Valga õpilase reisile Myanmari

1. veebruaril autasustati MTÜ Mondo õpilaskonkursi „Iseseisvalt maailmahariduses(t)“ võitjaid. Koostöös Tartu Ülikooli Miljon+ projektiga korraldatud konkursil toodi esile maailmahariduslikke õpilasuurimusi ja täiendati eestikeelset Vikipeediat. Võitja sõidab 2019. aasta kevadel õppereisile Šani osariiki Myanmaris.

10. septembrist kuni 10. detsembrini toimunud konkursile laekunud töödes käsitleti  maailmahariduse ning kestliku arengu teemasid, avati mõiste “freeganism”, tutvustati Aafrika stiilis kinoklassi valmimist ja ühe praktilise tööna korraldati koolis arvamusfestival.

Konkursi võidutööks osutus keskkonnaaktivismi-teemaline uurimus “Freeganlus ja prügisukeldumine”, mille autor on Kaari Uibomägi Valga Gümnaasiumist, tööd juhendas õpetaja Irja Kängsepp. Freeganid ja prügisukeldujad on inimesed, kes võitlevad toiduraiskamise vastu ja päästavad tarbimiseks kõlbulikku kraami. Uibomägi proovis uurimistöö kirjutamise raames ka ise prügisukeldumist. “Õppisin nendest prügisukeldumistest austama inimesi, kes tunnevad muret meie planeedi heaolu üle ning on oma elu korraldanud nii, et nende ökoloogiline jalajälg oleks piisavalt väike. Õppisin võtma vaid nii palju, kui mul on vaja,” kirjutab ta kokkuvõtteks. Kaari Uibomägi sai auhinnaks õppereisi Šani osariiki Myanmaris (Birmas). Reis annab võimaluse oma silmaga näha, kuidas Eesti arengukoostöö projektid aitavad šani lapsi parema hariduse juurde.

Tartu Ülikooli Miljon+ eriauhinna pälvis Andtriine Navi Hugo Treffneri Gümnaasiumist vikiartikli “Naiste õigused” eest. Navi tööd juhendasid Aare Ristikivi ja Mari-Kätrin Kinks, kes julgustasid õpilast praktilise tööna korraldama oma koolis maailmanädalat, kus iga päev keskenduti ühele kestliku arengu eesmärgile. Võitjaid autasustati 1. veebruaril Välisministeeriumis Eesti UNESCO ühendkoolide seminaril “Ühinenud Rahvad kestliku arengu nimel”.

Konkursi hindamiskomisjoni kuulusid Diana Tamm (MTÜ Mondo), Madli Kumpas (UNESCO Eesti Rahvuslik Komisjon), Kairi Pirk-Vatunen (Välisministeerium), Ann Siiman (Tartu Ülikool), Jaan Meriniit (Vikipeedia).

Õpilaskonkursiga sooviti leida ja tunnustada Eesti koolides kirjutatud maailmahariduslikke uurimusi ning suurendada maailmahariduse, humanitaarabi ja arengukoostöö valdkonna artiklite hulka eestikeelses Vikipeedias.

UNESCO ühendkoolide seminaril kuulutati välja ka uus konkurss, kus saavad osaleda õpilased, kes kaitsevad maailmahariduse-teemalise uurimistöö või praktilise töö 2019. aasta jooksul. 2019. aasta konkurss kestab terve aasta, tulemused kuulutatakse välja 2020. aasta alguses ning võitja saab oma silmaga näha MTÜ Mondo arengukoostöö tegevusi Ugandas. Lisainfot uue konkursi kohta on siin.

Võidutöö põhjal loodud Vikipeedia leheküljega saab tutvuda siin ja eripreemia pälvinud artikliga siin.

Konkurss ja Myanmari õppereis toimuvad Välisministeeriumi arengu- ja humanitaarabi projekti “Laste ja naiste õigused maailmas inimeste lugude kaudu” raames. Õppereisi rahastab osaliselt ka Haridus- ja Teadusministeerium riigieelarvelise toetusega. Konkurssi toetavad ekspertarvamusega UNESCO Eesti rahvuslik komisjon, Tartu Ülikooli Miljon+ meeskond ja MTÜ Wikimedia Eesti.

Esifotol: Õpilaskonkursi võitja Kaari Uibomägi (Valga Gümnaasium) ja maailmanädalate konkursi võitja Maarit Jõemägi (Tallinna 32. Keskkool)

VAATA KÕIKI UUDISEID

Mondo fotonäitus Balti jaama Kunstitänaval avab Ukraina sõjapõgenikest noorte elu Eestis

12.04.25

Sel nädalal avatud näitusel jagavad Ukraina sõjapõgenikest noored Eesti eri nurkadest oma lugusid kohanemisest. Balti Jaama ja Telliskivi Loomelinnaku vahelisel alal paiknevas vabaõhugaleriis asuva näituse autor on fotograaf Annela Samuel. Koostöös Mondoga valminud fotonäitus jutustab loo kaheksast Ukraina noorest, kes otsivad oma teed eri maailmade vahel – ühelt poolt on vaja luua endale uus elu
LOE EDASI
VAATA KÕIKI
MTÜ Mondo
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.