14.02.2020

Eestlaste seas kasvab huvi õiglase kaubanduse vastu

Tänasest, 14. veebruarist, on avatud Õiglase Kaubanduse Sõbra Märgise taotlemine. Viimasel ajal just ettevõtete seas populaarsust kogunud märgised jagatakse maikuus Õiglase Kaubanduse Foorumil, kus sel aastal käsitletakse muuhulgas ka õiglase kaubanduse ja rände seoseid.

“Kui eelmisel aastal olid eriti oodatud just koolid, siis sel aastal ootame kindlasti ka tarnijaid, jaekette ja kauplusi. Eriliselt hea meel on näha, et suured poed on hakanud mõistma oma võimalust klientide harimisel, see on suur samm,” ütleb MTÜ Mondo vastutustundliku tarbimise eestvedaja Kristina Mänd.

Märgis on suunatud organisatsioonidele, kes töös ja tegemistes peavad oluliseks oma valikutega toetada õiglast kaubandust, kasutavad vastavaid sertifitseeritud tooteid, on teerajajad ja valmis teisi inspireerima. Selline julge ettevõtlus ja tegevus väärib kindlasti tunnustust.

Seni kuuluvad Sõprade Märgi saanute hulka näiteks Rimi, Solaris Toidupood, Stockmanni Kaubamaja Toiduosakond, Chocolala, Manpower, Avatud Eesti Fond, Kalev ja mitmed teised.

Sel aastal arutatakse ka esimest korda õiglase kaubanduse ja rände seoste teemadel – midagi, mida igaüks peaks ja ilmselt ka tahaks teada, et oma ostuvalikutega hoida inimesi, kellelt meie toit tuleb.

“Tagades arengumaade väiketalunike toodetele õiglase hinna, parandame tööliste töö- ja elutingimusi. Seeläbi panustame, et neil oleks võimalus elada täisväärtuslikku ja õnnelikku elu oma kogukonnas ning et ei võetaks ette riskantseid teekondi oma elujärje parandamiseks suurlinna slummidesse või välismaal,” selgitab Mondo rändeprojekti juht Meelis Niine.

Õiglase kaubanduse sõbraks kandideerimine on avatud 14. veebruarist ja kestab 10. aprillini. Uusi sõpru tunnustame 14. mail toimuval Õiglase Kaubanduse Foorumil.

Õiglase kaubanduse sõbra märgist saab taotleda 10. aprillini siin.

Õiglase Kaubanduse Sõbra tunnustust on MTÜ Mondo andnud välja 2014. aastast. Seni on märgise saanud 60 erinevat organisatsiooni ja ettevõtet, kelledest 54 on jätkuvalt tegevad. Eelmisel aastal said esimest korda märgise ajaloos tunnustuse ka kolm kooli. Tunnustuse andmine on rajatud usaldusele ja heale tahtele, mitte rangetele kriteeriumitele.

VAATA KÕIKI UUDISEID

TEISED UUDISED

Kampaania „Jagatud teekonnad“ annab rändestatistikale näo

28.09.2020

28. septembril algab noortele suunatud sotsiaalkampaania „Jagatud teekonnad“, milles räägivad oma rändelood nii välismaal elanud eestlased kui Eestisse sisse rännanud noored. Kampaaniat veavad MTÜ Mondo ning digimeediaagentuur Vurr. Kampaania tugineb mõttekoja Praxis poolt läbiviidud uuringul, mis käsitles noorte hoiakuid seoses rändega. Uuringust selgus, et noorte teadlikkus rände ja integratsiooni küsimustes on madal. Samas leidis enamus 15-35 aastastest
LOE EDASI