16.02.22

Mondo noortekonkursi tööd peegeldavad muret tuleviku pärast

Mondo Maailmakool korraldas kliimamuutuste- ja rändeteemalise noortekonkursi, mille eesmärgiks oli innustada Eesti noori väljendama oma mõtteid ja tundeid globaalsetel teemadel. Konkurss osutus populaarseks, kokku esitati 52 tööd 106 noore poolt üle Eesti – Narvast Saaremaani ja Võnnust Viimsini. Nii noortekonkursi kui maailmapäevade konkursi võitjad kuulutati välja eilsel pidulikul üritusel Tallinnas, Erinevate Tubade Klubis.

Noortekonkursil oli kolm võidutööd. Praktilise töö kategoorias tunnistati võitjaks Anna Celine Krausi (Gustav Adolfi Gümnaasium) ja Roosmari Pihlaku (Mustamäe Gümnaasium) #WiseAndShine nimeline podcast. Loovtöö kategoorias tulid võitjateks Karis Kivi ja Pilleliis Leemet (Saaremaa Gümnaasium) videoga “Mida me teeme?” ning Grete Kaio ja Anete Nool (Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium) samuti videoga. Viimased pälvisid ka Matsalu Loodusfilmide Festivali eriauhinna – video linastuse festivalil.

Žürii äramärkimist leidis viis tööd: Diana Kelleri (Viimsi Kool) digimaal, Sofia Simone Lammase ja Robert Petrovi (Hugo Treffneri Gümnaasium) video “Tsükkel”, Paula Nõmme ja Elise-Maria Trei (Saaremaa Gümnaasium) video “Climate Change Isn’t real”, Robin Leki (Tallinna 32. Keskkool) näitus ja video “1,5 C° soojem… või?” ning Kennert Viirmaa (Pärnu Ühisgümnaasium) projekt ja veebinäitus “Jäätmete vähendamine linnaruumis”.

Fridays for Future Eesti organisatsiooni eriauhinna pälvisid Julia Land, Maria Mishatova  ja Marem Uzhakhova (Tallinna Kesklinna Vene Gümnaasium) venekeelse informatiivse video ja veebilehe eest.

Žüriisse kuulusid maailmahariduse ekspert Mari Jõgiste Mondost, režissöör Anu Aun, Susanna Veevo organisatsioonist PACE, kliimaaktivist Sandra Kartau Fridays For Future Eesti organisatsioonist ning dokumentalist Heli Tetlov Matsalu Loodusfilmide Festivali korraldusmeeskonnast.

Mondo maailmaharidussuuna juhi Diana Tamme sõnul olid võidutööd tugeva emotsionaalse laenguga. “Noorte mure globaalsete teemade, eriti kliimamuutuste ning keskkonnaprobleemide pärast, on nendes töödes selgesti tajutav. Oli endasse vaatavaid töid, mis arutlesid igaühe vastutuse üle keskkonnakriisis, aga ka selliseid, mis võtsid eesmärgiks jagada infot, motiveerida, kutsuda tegudele. On selge, et noored võtavad kliimakriisi väga tõsiselt, ootame sama teravat tegutsemist ka otsustajatelt!” ütles ta.

Žanritest osutus kõige populaarsemaks video, aga töid esitati ka koomiksi, maali, kollaaži, puutöö, esitluse, väitluse, animatsiooni, mõminaräpi, lühifilmi ja laulu vormis. Kõikide konkursil osalenud töödega saab tutvuda virtuaalnäitusel siin. 

Noortekonkursi kolme võidutöö autoritele on auhinnaks osalemine 2022. aastal Austrias toimuvas noorte kliimalaagris või rahvusvahelisel dokumentaalfilmifestivalil One World Prahas.

Eile kuulutati välja ka Mondo maailmapäevade konkursi parimad. Maailmapäevad on sündmused, kus mõne üleilmse teemaga tegeleb kogu kool, lasteaed, huvikool või noortekeskus. Tänavuse konkursi teemad olid kliimamuutused ja ränne.

Peaauhinna võitis Värska Gümnaasiumi projekt “Avasta Aafrikat”. Nädala jooksul toimus koolis mitmekülgne programm, mille raames õpiti tundma Aafrika kirjandust, kunsti, kliima- ja rändeprobleeme, araabia keelt, ajalugu ja palju muud.

Maailmapäevade eriauhinnad pälvisid Tallinna Inglise Kolledž, Kohtla-Järve Maleva Põhikool ja Tamsalu Gümnaasium.

Konkursid viidi ellu MTÜ Mondo eestvedamisel ning Euroopa Komisjoni, Haridus- ja Teadusministeeriumi, Kultuuriministeeriumi, SA Kodanikuühiskonna Sihtkapital ja Eesti Välisministeeriumi kaasrahastusega arengukoostöö ja humanitaarabi vahenditest.

Fotol: Ühe võidutöö autorid Grete Kaio ja Anete Nool (Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium).

VAATA KÕIKI UUDISEID

Üle poole Ukraina gümnaasiumiõpilastest ja koolide töötajatest kogeb madalat vaimset heaolu 

20.12.24

Kõige enam on enda vaimset heaolu madalaks hinnanud gümnaasiumiõpilased ja aineõpetajad, kes on ka klassijuhataja rollis. Nii selgus Mondo ja Eesti haridusidu Clanbeat kaardistusest Ukraina keskossa jääva Žõtomõri oblasti 25 koolis sellel sügisel. Nelja kuu jooksul toimunud heaolu hindamine ja sellele järgneva toe pakkumine on teadaolevalt esimene omasugune põhjalik lahendus sõjast mõjutatud piirkonna kooliperede vaimse
LOE EDASI
VAATA KÕIKI