19.02.2017

Noorte meediatalvekool Pärnus

Sel nädalalõpul Pärnus toimunud koolitusel õppisid noored, kuidas tõhusat sotsiaalkampaaniat üles ehitada ja läbi viia. Koolitusel osalesid keskkooli- ja üliõpilased Eestist, Lätist, Leedust ja Soomest, kes soovivad rohkem teada ajakirjanduse toimemehhanismidest ning on huvitatud sellest, et ühiskond oleks sõbralikum ka sotsiaalmeedias.

Talvekoolis vaadati näiteid varasematest edukatest kampaaniatest ning arutleti meediaeetika üle maailmas, kus libauudised ning skandaalid varjutavad analüütilise ajakirjanduse rolli. Soome meedia ja arengukoostöö organisatsiooni Vikes eksperdid juhendasid noori sisuka kampaania eesmärgi seadmisel, planeerimisel ning korraldadamisel. Koolituse käigus planeeriti ka sotsiaalmeediakampaaniaid, mida noored kevadel koduriikides ellu viivad.

 

Talvekooli peakorraldaja Irma Mets MTÜ Mondost rõhutas koolituse teemade päevakajasust: “Tänapäeva noortele on kriitiline meedialugemisoskus ning sotsiaalmeedia toimimise mõistmine eriti tähtis. Maailm muutub kiiresti ning teadmine sellest, kuidas saada aru allika usaldusväärsusest ning mille põhjal oma arvamusi maailmast kujundada omandab aina suuremat rolli.”

 

Talvekool oli jätkuüritus novembris Tallinnas aset leidnud noorte ja ajakirjandustudengite kahepäevasele meediasõnumite kaardistamisele. Aruteludest ja uurimustest selgus, et noored sooviksid leevendada ühiskonna polariseeritust ning kindlustada meedia iseseisvust. Koolitust korraldab Eesti MTÜ Mondo koos partnerorganisatsioonidega VIKES Soomest ja Humana People to People Lätist.

 

Noorte meediahariduse talvekool toimus “BetterNewsMedia” projekti raames, mida rahastab Euroopa Komisjon ning projekti ” Arengukoostöö teadlikkuse tõstmine noorte ja arvamusliidrite hulgas”, mida rahastab Eesti Välisministeeriumi arengu- ja humanitaarabi vahenditest.

VAATA KÕIKI UUDISEID

TEISED UUDISED

Kampaania „Jagatud teekonnad“ annab rändestatistikale näo

28.09.2020

28. septembril algab noortele suunatud sotsiaalkampaania „Jagatud teekonnad“, milles räägivad oma rändelood nii välismaal elanud eestlased kui Eestisse sisse rännanud noored. Kampaaniat veavad MTÜ Mondo ning digimeediaagentuur Vurr. Kampaania tugineb mõttekoja Praxis poolt läbiviidud uuringul, mis käsitles noorte hoiakuid seoses rändega. Uuringust selgus, et noorte teadlikkus rände ja integratsiooni küsimustes on madal. Samas leidis enamus 15-35 aastastest
LOE EDASI