26.10.16

Hoolimine ei ole keeruline

Maailma muutmiseks pole vaja minna kaugele ega teha suuri annetusi. Piisab, kui teha igapäevasel ostlemisel teadlikke valikuid. Näiteks uurida, kas kohvipakil, šokolaaditahvlil jms on peal õiglase kaubanduse märgised. Tunne märgiseid ja leia nendega tooteid Eesti poodidest:

  • Fairtrade Mondo Fairtrade: Märgis lubab, et tootjatele on makstud lepingutega sätestatud miinimumhinda, makstud on tootjaühistu või kogukonna arendamiseks lisatasu, keelatud on lapstööjõu ja orjatöö kasutamine, tootmine on olnud keskkonnasäästlik ning töötajatele on tagatud paremad töötingimused. Märgist saavad kanda tooted, milles on kasutatud Fairtrade’i standarditega sertifitseeritud tooraine.
  • UTZ Mondo UTZ Certified: Märgis lubab, et tootjad rakendavad häid maaviljelusvõtteid, mille tulemusena kasvaks saagikus ja paraneks toodangu kvaliteet, tagavad töötajate õiguste ja keskkonna kaitse. UTZ Certifiedi tooted on kakao, kohv, tee ja pähklid ning UTZ Certifiedi märgist kannavad ka Kalevi šokolaadid.
  • Rainforest Alliance Mondo Rainforest Alliance: Märgis lubab, et on järgitud säästva ja kestliku põllumajanduse standardeid, mille abil säilitatakse looduslikku liigirikkust, tagatakse inimeste parem elujärg, muudetakse äritavasid ning tarbijate käitumist. Rainforest Alliance’i märgist kannavad peamiselt banaanid, ananassid, šokolaad, kohv ja tee, aga ka näiteks šokolaadiümbrisega jäätised.

Eestis on meil pikk maa minna – 2016. aastal tehtud uuringu kohaselt tunneb märgist ainult 18% vastanutest ja praegu ostab praegu ainult 11% inimestest võimalusel vähemalt mõnes tooterühmas õiglase kaubanduse märgisega tooteid.


Anna oma panus, et maailma muutuks iga ostuga paremaks!

Kristina Mänd
Vastutustundliku tarbimise eestvedaja
kristina@mondo.org.ee

VAATA KÕIKI UUDISEID

Mondo aitab edendada Keenias innovatsiooni ja loomemajandust

15.05.23

Mondo digi- ja loomemajanduse koolitused annavad Keenia noortele praktilised oskused ja teadmised, et digi- ja loomemajanduse valdkonnas edukalt hakkama saada. Koostöös Finn Church Aidiga (FCA) läbi viidud projekt toetab nii Kenya 2030 tegevuskava, mille eesmärk on just innovatsiooni ja loomemajandussektorit arendada.  Mondo ja FCA projekt koosnes digi- ja loomemajanduse koolitustest noortele, kellest suur osa oli
LOE EDASI
VAATA KÕIKI