29.09.15

Kust tuleb meie apelsinimahl?

Täna hommikul Eestisse jõudnud Brasiilia ametiühinguaktivist kutsub eestlasi üles nõudma õiglasemalt toodetud apelsinimahla. Aktivist väisab Euroopat, et kohtuda tootjate, poekettide ja vabaühendustega ning rääkida apelsinimahla tarneahela probleemidest.

Täna hommikul maandus Tallinnas Brasiilia ametiühinguaktivist ja ajakirjanik Alcimir de Carmo. Aktivist räägib siin tarbijatele ja tootjatele, kuidas valmib ka Eesti poelettidel müüdava apelsinimahla konsentraat Brasiilias ning millised on kohalike tööliste elutingimused. De Carmo kohtub muuhulgas A. Le Coqi esindajatega, et olukorda lähemalt tutvustada ning koos arutleda tarneahela õiglasemaks muutmise üle.

„Tavaliselt ei ole meil aega mõelda sellele, kust pärineb see apelsinimahl, mille poeriiulilt haarame. Kahjuks ei saa paljud apelsinikasvatajad aga oma töö eest õiglast tasu, tingimused tarneahelas ei ole head ning tootjariigis kaasneb sellega keskkonna saastamine ja töötajate ekspluateerimine,“ ütles MTÜ Mondo vastutustundliku tarbimise meeskonnajuht Kristina Mänd. “Seda olukorda on aga võimalik muuta – täna ongi meil suurepärane võimalus koos Brasiilia eksperdiga arutada, kuidas muuta mahlatootmine eetilisemaks ja kestlikumaks.”

Alcimir de Carmo on ringsõidul Eestis, Lätis, Leedus ja Austrias, et kohtuda tootjate, poekettide ja vabaühendustega ning rääkida apelsinimahla kontsentraadi tootmisest ning selle põhjustatud probleemidest Brasiilias.

Visiit toimub kampaania SUPPLY CHA!NGE raames, mille eesmärk on muuta supermarketite omatooted õiglasemaks ja säästlikumaks. Kampaanias osalevad 28 organisatsiooni töötavad selle nimel, et Euroopa poeketid toodaksid enda kaubamärkide omatooteid õiglastes ja keskkonnahoidlikes tingimustes. Eestis koordineerib kampaania tegevusi MTÜ Mondo.

Lisainfo:

SUPPLY CHA!NGE koordinaator Kristina Mänd

kristina@mondo.org.ee
+37256909754

VAATA KÕIKI UUDISEID

Mondo aitab edendada Keenias innovatsiooni ja loomemajandust

15.05.23

Mondo digi- ja loomemajanduse koolitused annavad Keenia noortele praktilised oskused ja teadmised, et digi- ja loomemajanduse valdkonnas edukalt hakkama saada. Koostöös Finn Church Aidiga (FCA) läbi viidud projekt toetab nii Kenya 2030 tegevuskava, mille eesmärk on just innovatsiooni ja loomemajandussektorit arendada.  Mondo ja FCA projekt koosnes digi- ja loomemajanduse koolitustest noortele, kellest suur osa oli
LOE EDASI
VAATA KÕIKI